sebenarnya ini adalah kali ke 5 pergi ke bank .... berkenaan untuk buat kad bank yang telan di mesin ATM semasa ke Langkawi bulan Jun ari tu.. punya la lama nak boleh ke buat..hampir setengah tahun...
Kali Pertama; 2 minggu selepas balik dari Langkawi
Kali Pertama; 2 minggu selepas balik dari Langkawi
Dah sampai tapi balik semula, sebab dia orang bagi tau lambat lagi. Lagipun masa tu ada sorang costumer OKU. Dah lar ke bank jam 3.30 petang. Menumpang sekaki dengan member kaunter yang 'bank in' kutipan pejabat. so, tak leh lama-lama lar.. nanti tak boleh balik rumah.
kali kedua,
kali ni hampir sebulan selepas itu, dah ada masa terluang sikit, telefon drebar nak suruh hantar ke bank, selang 15 minit, drebar call dah ada kat depan, check buku bank pulak tak de. cancel lagi.
kali ke 3,
ada member nak ke kedai yang berhampiran, join dia sekali jam 2.30 petang, tapi bila masuk jer ramai orang, iskk,, tak leh jadik ni...cancel lagi.
Kali Keempat
minggu lepas, suruh anak buah gi hantar jap, sebelum diaorang keluar lunch. masuk ajer dalam bank dah nampak ramai orang. beratur kat nombor, dan si costumer servis ( Si CS) tu kata "Hari ni ramai akak, sebab 5 orang pekerja Indo datang buat kad, mungkin esok tak de kot."
malas lar nak cakap banyak. nak call orang mari ambik pun, tentu diaorang dah keluar lunch.
menapak la balik ke opis. walaupun tak de lar sejauh 2 kilo, tapi berpeluh jugak lar ketiak makcik ni. panas pulak tu,, malang sungguh nasib makcik ni..
AKHIRNYA...
kali Kelima..
seminggu selepas kali keempat,
tekad mintak tolong member gi hantar awal sikit. dah namanya nak tumpang orang tentu lah kena ikut time dia, dan, jam 11.30 pagi, sampai jugak kat bank.. nampak ramai jugak orang, Si costumer servis tu kata " Hari ni ramai akak. dah 5 orang menunggu".
" Hah 5 orang lagi" kata makcik ni dalam hati ajer..
Si Costumer servis tu tambah " kalau akak tunggu mungkin petang baru dapat".
Hishh ni tak boleh jadi,
"tak kisah lar,, akak nak tunggu jugak."
"Lambat akak" bersungguh si CS tu bagitau
"tak per"
akhirnya dia bagi borang suruh isi dan saya pun tekan nombor giliran
ting,,,
kali kedua,
kali ni hampir sebulan selepas itu, dah ada masa terluang sikit, telefon drebar nak suruh hantar ke bank, selang 15 minit, drebar call dah ada kat depan, check buku bank pulak tak de. cancel lagi.
kali ke 3,
ada member nak ke kedai yang berhampiran, join dia sekali jam 2.30 petang, tapi bila masuk jer ramai orang, iskk,, tak leh jadik ni...cancel lagi.
Kali Keempat
minggu lepas, suruh anak buah gi hantar jap, sebelum diaorang keluar lunch. masuk ajer dalam bank dah nampak ramai orang. beratur kat nombor, dan si costumer servis ( Si CS) tu kata "Hari ni ramai akak, sebab 5 orang pekerja Indo datang buat kad, mungkin esok tak de kot."
malas lar nak cakap banyak. nak call orang mari ambik pun, tentu diaorang dah keluar lunch.
menapak la balik ke opis. walaupun tak de lar sejauh 2 kilo, tapi berpeluh jugak lar ketiak makcik ni. panas pulak tu,, malang sungguh nasib makcik ni..
AKHIRNYA...
kali Kelima..
seminggu selepas kali keempat,
tekad mintak tolong member gi hantar awal sikit. dah namanya nak tumpang orang tentu lah kena ikut time dia, dan, jam 11.30 pagi, sampai jugak kat bank.. nampak ramai jugak orang, Si costumer servis tu kata " Hari ni ramai akak. dah 5 orang menunggu".
" Hah 5 orang lagi" kata makcik ni dalam hati ajer..
Si Costumer servis tu tambah " kalau akak tunggu mungkin petang baru dapat".
Hishh ni tak boleh jadi,
"tak kisah lar,, akak nak tunggu jugak."
"Lambat akak" bersungguh si CS tu bagitau
"tak per"
akhirnya dia bagi borang suruh isi dan saya pun tekan nombor giliran
ting,,,
sorang jer...
jam 12.00 tengahari, masih ada sorang tu jugak
masa berlalu. Cuma sekarang tak de lar boring sebab telefon ada berbagai aplikasi. boleh main game, boleh ngaji, boleh cek facebook..
jam 12.30, pegawai tu panggil suruh duduk kat meja,
katanya duduk dulu, dia nak ke tandas jap.. sempat borak dengan costumer yang sorang dari tadi tu, rupanya dia bawak pekerja Indon yang bekerja kat ladang untuk buat buku. setiap hari 5 orang.. ooo patut pun.
..
...
.....
lebih kurang jam 12.45, officer tu sampai dan tandatangan borang yang ada lebih kurang. officer tu cop borang macam nak pecah meja. siap boleh call anak suruh basuh berak adik dia kot, suruh sidai kain la dan macam-macam lagi lar.. boleh lagi makcik ni dengar
Jam 12.55 siap kat meja tu, cuma tunggu siap kad aje. bank ni caj RM 12.00 bagi proses buat kad baru & akan dikredit dari akaun bank.
lebih kurang jam 1.05 dapat kad baru dan tukar no. pin baru..
siap.
bayangkan proses nya lebih kuran 30 minit ajer, tapi naper si CS tu kata petang baru dapat. naper diugut pelanggan cam tu.. atau mungkin sebab kita ni bukan saper-saper.
Tiada ulasan:
Catat Ulasan